piątek, 1 sierpnia 2014

Kandil simidi - kruche tureckie precelki

Uwielbiam słone przekąski a te ciasteczka najeżą do moich ulubionych. Ze względu na orientalną przyprawę mahlep są wyśmienite i oryginalna.
Kandli simidi piekły trzy kuchareczki: Kasia, Mila zwana Emi i ja :)



Składniki:

* ok 3 szklanki mąki
* 1 kostka margaryny
* 150 ml jogurtu naturalnego
* 100 ml oleju
* 1 łyżeczka przyprawy mahlep
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* 1 żółtko + jajko do smarowania
* 1 łyżeczka soli
* sezam i/lub czarnuszka


 W misce mieszamy margarynę, jogurt, olej, żółtko oraz przyprawy. Dodajemy stopniowo mąkę. Ja dodałam, połowę ilości a resztę dosypywałam w trakcie zagniatania. Ciasto ma wyjść sprężyste i elastyczne, nie powinno kleić się do rąk. Z ciasta formujemy niewielkie obwarzanki, które zamaczamy w rozmąconym jajku a następnie w czarnuszce i/lub sezamie.
Pieczemy w nagrzanym do 170 stopni piekarniku przez około 20 minut. Ciasteczka maja być blade i kruche.
Dla mnie najlepiej smakowały na śniadanie ze świeżymi ogórkami i z twardym, dojrzałym serem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz